לוגו האתר יום אחד - מעבר לדף הבית

קוסטה ריקה – חיי הבר הקסומים

La Fortuna

הדרך התפתלה בכביש המקיף את Laguna de Arenal. האגם הציורי החל להתכסות בעננים ורוח חזקה נשבה וטלטלה מעט את האוטו. הייתה זאת שעת בין הערביים, עצרנו לצד אחד המלונות. חשבנו שאולי עדיף ללון לילה במקום ולמחרת השכם בבוקר להמשיך בנסיעה.

פקיד הקבלה היה לבבי. הוא הראה לנו את החדר, שהשקיף אל הנוף הקסום של האגם. הוא העניק לנו הנחה משמעותית על מחיר החדר ואז תהה לאן פנינו מועדות ביום המחרת. שיתפתי אותו בתכניות לנסוע ל- La Fortuna.

"אני אשמח שתישארו אצלנו אבל אני חושב שעדיף שתיסעו כבר עכשיו ל- La Fortuna, הסופה בדרך ויתכן שמחר יהיו מפולות בוץ והכביש יחסם לתנועת רכבים."

החלטנו להקשיב לעצתו. הגשם החל לרדת והדרך הייתה בוצית ומלאת מהמורות. הגענו לעיר בחושך מוחלט ונכנסנו לאחד המלונות האקראיים על הכביש הראשי, הייתה זאת החלטה נבונה. הגשם הלך והתגבר. אולם זאת עדיין לא הייתה הסופה המדוברת.

ביום המחרת נסענו לדירה שהזמנו, אחד הגשרים בדרך אליה נסגר לתנועת רכבים ונאלצנו להקיף כברת דרך ארוכה על מנת לחצות את הנהר. לבסוף הגענו לגן עדן קטן ומטופח. Ivania כבר המתינה לנו וקיבלה את פנינו בחמימות.

דנדרובטיים – צפרדעי החץ הרעילות של קוסטה ריקה

בקוסטה ריקה בתי גידול לאינספור זנים של זוחלים, דו-חיים, עופות וחיות בר. בערב Ivania הציעה להראות לנו ממגוון בעלי החיים בסביבה. היא הגיעה אלינו מצוידת בפנס ותוך דקות איתרה עבורנו מינים שונים של צפרדעים, ולטאות.

בני משפחת הדנדרבטיים, חיים בדרום אמריקה ובמרכזה. הם מוכרים יותר בכינוי העממי: צפרדעי חץ, שהוענק להן מאחר והילידים נהגו למשוח את חציהם ברעל שהופק מגופן של הצפרדעים האלו. צבעי גופם העזים, בולטים למרחק ומזהירים את טורפיהם מפני רעילותם.

אילנית אדומת-עין מחזיקה גבעול
La Rana de Ojos Rojos

הצצה אל בן העלים, חשפה בפנינו אילנית אדומת-עין La Rana de Ojos Rojos. הצפרדע הפוטוגנית הזו מככבת בשערי מגזינים של טיולים וטבע ובצדק, היא יפיפייה! הפצפונת הסקרנית, דגמנה עבורי מבחר פוזות מרשים.

עיניה אדומות ואישוניה צרים, גופה ירוק, בעל עיטורים כחולים וצהובים, כפות ידיה כתומות. היא ניזונה בעיקר מחרקים בעוד שהיא עצמה נופלת טרף לציפורים, עטלפים ונחשים. עורה מכיל רעל חלש יחסית.

הנקבה מטילה את ביציה על הצמחייה התלויה מעל למקור מים וכשמגיע רגע הבקיעה, הראשנים מחליקים במורד העלה אל תוך המים. שם הם ממשיכים בהתפתחותם עד הפיכתם לצפרדע מן המניין.

מבנה גופו של הזכר קטן ממבנה גופה של מהנקבה ועם רדת החשיכה, זכינו לעמוד על ההבדלים ביניהם מקרוב כששני זוגות נתפסו בעדשת המצלמה שלי ברגע אינטימי במיוחד.

LOVE IS IN THE AIR, EVERYWHER I LOOK AROUND LOVE IS IN THE AIR, EVERY SIGHT AND EVERY SOUND

John Paul Young

La Rana Flecha Verde y Negra

את הצפרדע חץ ירוקה ושחורה, La Rana Flecha Verde y Negra, הצלחתי לצלם בקושי רב, היא קטנטנה וקופצנית. זוהי הצפרדע הרעילה המוכרת ביותר בקוסטה ריקה. היא פעילה ביום וניזונה מחרקים רעילים ולא רעילים אותם היא צדה. עיקר תזונתה: טרמיטים, נמלים וחיפושיות. הרעל בגופה, מופק מהחרקים הרעילים אותם היא צדה. גופה סופג את הרעל ומופרש דרך העור שלה ומהווה מנגנון הגנה טבעי.

Rana flecha roja

צפרדע חץ תותית Rana flecha roja או בשם החיבה "ranita “blue jeans, קטנטונת העוטה צבעי אדום וכחול, הינה הרעילה ביותר בקטגורית צפרדעי החץ! מזונה הוא חרקים רעילים כגון; אקריות מסוג Oribatida, שמפרישים רעל בשם Pumiliotoxin 251D, נמלים מסוג Brachymyrmex שבגופן רעל דומה לזה של האקריות. גופה של היפיפייה באדום וכחול, מסוגל לספוג את הרעל ולהשתמש בו להגנה עצמית.

צפרדע חץ תותית
"Ranita "blue jeans

Rana Leopardo

את צפרדע הנמר Lithobates berlandieri או Rana Leopardo בעל חוטם מאורך, מצאנו ללא קושי על צמחי המים אורבת לטרפה או מציצה מתוך המים.

Basiliscos Plumifrons

את הלטאה הירוקה, צילמתי בחסות החשיכה כשעמדה ללא ניע, על העלים הירוקים. ה- Basiliscos Plumifrons, ידועה בזכות יכולתה לרוץ על פני המים. היא ניזונה מחרקים, יונקים קטנים, לטאות קטנות, פירות, עלים ופרחים.

בסיליסק ירוק עומד על ענף

טוקן

אחד מבעלי כנף שהכי נהניתי לצלם הינו הטוקן. ציפור יפה למראה, אופורטוניסטית, ניזונה מפירות, זרעים, לטאות, מכרסמים וציפורים, כולל גוזלים של בני מינה.

בקוסטה ריקה ישנם שישה מיני טוקנים, השכיח והסקרן שבהם וגם הגדול ביותר הינו Chestnut-mandibled toucan. הוא שיחק עם המצלמה מחבואים ולבסוף הותיר לנו תמונות מקסימות למזכרת.

הציפור הלאומית של קוסטה ריקה

ה- Yigüirro הינה הציפור הלאומית של קוסטה ריקה, אמנם היא אינה מרשימה במראה החיצוני אולם שירתה יפה כל כך ובהחלט מסבירה את זכייתה בתואר המרשים.

Yigüirro הציפור הלאומית של קוסטה ריקה

יונק הדבש

ה- Colibri המוכר גם בשם: יונק הדבש, מניע את כנפיו מעל 70 פעם בעוד הוא רוכן מעל הפרחים ולוגם צוף.

חשבתי שזה יהיה בלתי אפשרי לצלם אותו אולם הגשם גרם לו להמתין על אחד הענפים הסמוכים אלי והצלחתי לצלם אותו חורץ לשון.

עצלן תלת אצבעות

על העץ הסמוך לדירה שלנו הממוקמת בלב גן העדן המרהיב, חי לו בנחת, עצלן תלת אצבעות חמוד (משתייך למשפחת ה- Bradypodidae).

זרועותיו ארוכות יותר מרגליו האחוריות, סביב עיניו סימנים שחורים בולטים המשווים לו מראה של פיראט ועל פניו נסוך חיוך תמידי.

במשך ארבעת הימים שחלפו, צפינו בו בעזרת המשקפת ש-Ivania השאילה לנו. לרוב, כשירד גשם הוא התכדרר והגן על ראשו, הוא נראה כמו גוש מדובלל רטוב וחסר אונים. בעתות הפוגה, הציץ וסקר את הסביבה, אחר כך מתח את זרועותיו הארוכות והחל לטפס באיטיות לעבר עלי העץ הרעננים. הוא הכניס לפיו מלוא החופן וזלל באיטיות. לאחר שסיים את ארוחתו, החל מתגרד וסורק את פרוותו רוחשת הברחשים. נראה היה שפעולה זאת מעייפת אותו, רגעים ספורים אחר כך, חיבק את העץ ונרדם כשעל פניו נסוך חיוך מתוק.

כשהסופה שככה סוף סוף, יצאנו לטייל בסביבה. האזור שופע טבע ואתרים מיוחדים.

Catarata Río Fortuna

בשמורת הטבע Catarata Río Fortuna, חמש-מאות מדרגות מובילות אל מפל בגובה 70 מטר בנהר Fortuna הצונח בעוצמה אל תוך בריכת מי טורקיז כהה. בתקופה בה ביקרנו, הזרם היה כל כך חזק ומסוכן ועל כן נאסר על המבקרים להיכנס לבריכת המפל. שחיה התאפשרה רק בנהר עצמו אולם המים היו כל כך קרים שלמעט טבילת רגלינו ויתרנו על התענוג.

על אחד העצים הגבוהים הבחנו בקופי שאגן רעמה (Alouatta palliata). איגואנה ענקית הביטה בהם בסקרנות, בעוד היא נעמדה במרחק בטוח על ענף סמוך. בצמרות עצים סמוכים, ציווחו זוגות טוקני Chestnut-mandibled toucan. עשרות פרפרים צבעוניים בגדלים מרשימים רפרפו בכנפיהם ונחתו על העלים הירוקים והרטובים, צפרדעים זעירות קיפצו בין טיפות הגשם הגדולות שהחל שוב לרדת.

שאגן רעמה יושב על ענף עץ גבוה ואוכל פרי
שאגן רעמה

Místico Arenal Hanging Bridges

הביקור בפארק Místico Arenal Hanging Bridges, קליל וחביב. למעט נחש צעיר שהסווה את עצמו היטב על הצמחייה הירוקה, לא פגשנו בחיות אולם הנוף החבוי בינות לעננים ללא ספק שיווה למקום תחושה מיסטית.

אם אתם מתכננים לבקר בפארק, מומלץ לבדוק את האפשרות לרכישת כרטיסי הכניסה בקופת האתר ולא דרך הסוכנויות או המלונות, ההפרשים בעלויות משמעותיים.

הר הגעש הארנל מציץ מבין העננים
לרגע קצר אחד Volcán Arenal, הציץ מבעד לעננים

את יום נישואינו השבע-עשרה החלטנו לחגוג במעיינות החמים של Los Lagos Hotel, Spa & Resort. באתר בריכות טרמיות חמות הניזונות מהמעיינות החמים. הכניסה כוללת שהות יומית בבריכות החמות של המלון ונסיעה קצרה אל תצפית מקסימה על Volcán Arenal.

Monte Verde

נסענו במשך שלוש שעות מתישות בדרכי עפר בוציות, חומקים מהבורות הגדולים שנפערו בכביש בעקבות הגשמים הכבדים. הגענו לדירה שהזמנו מותשים. הדירה מרוחקת ממרכז הישוב אולם המיקום שלה עבורנו היה מושלם! אי שם בהר, בקצה היער אל מול נוף אוקיינוס נפלא.

העיירה מנומנמת מעט, יש בה פעילויות אתגריות מגוונות שנמשכות על אף מזג האוויר הגשום והעננות הכבדה. החלטנו לוותר והסתפקנו בסיור לילי.

שורשים צמחו מתוך גזע עץ שקרס מעל נחל ויצרו מראה של גשר

סיור לילי

יצאנו לסיור לילי עם Kinkajou Night Walk. במשך שעתיים מרתקות, Frazer המדריך איתר חיות בחשכת הלילה והעשיר אותנו בשפע ידע על חייהן.

כשחזרנו מהסיור, הגשם החל שוב לטפטף ועד מהרה הפך לעוד ליל סערה. בבוקר התעוררנו למראה מרהיב של קשת בענן.

אחרי ליל סערה, השמים התבהרו וקשת ענקית הופיעה

אולי יעניין אותך גם...

אישה מקומית מקהילת הנשים הצוללות צלילה חופשית באי ג'ג'ו שבקוריאה

האי ג'ג'ו – אומנות הצלילה החופשית של נשות הים

באי ג'ג'ו הסמוך לחופיה של קוריאה הדרומית, התפתחה לאורך השנים קהילת נשים המכונות "האניאו" נשות הים. הן פיתחו מסורת צלילה חופשית לעומק ולצידה התפתחה מסורת ותרבות מרתקת הנמצאות בסכנת העלמות.
מי הן נשות הים המסתוריות? קראו במאמר

שחף מאופרת ולבושה כמאיקו

עולמן המסתורי של המאיקו והגיישה

ליפן מסורת תרבותית מרתקת וייחודית.
בתרבות המסורתית העכשווית תפקיד הגיישה להיות מעין מארחת על מנת להנעים את זמנו של הלקוח ולשחררו מטרדות היום. בנוסף, הן משמשות כמדריכות לתוך עולם התרבות היפני, בריקוד, נגינה או שירה, בטקסיות מסורתית ועוד.
גיישה מתחילה את הכשרתה לתפקיד בתור מאיקו, כאשר היא נערה צעירה בת 15. במשך 5 שנים היא מתמחה במגוון מקצועות אומנות.
עם סיום לימודיה היא תוכר כגיישה.
עולמן של המאיקו נראה נוצץ אולם ישנו צד אפל המעיב על חיי הזוהר שלהן.

ארה כחולה בביצות פנטנל - צולם בשנת 2017

ברזיל

היה זה ביקורינו השני בברזיל, נראה היה שזה סיום נאות למסע שהתחיל אי שם בשלהי קיץ 2017.
יקבים ועיירות ציוריות היוו תפאורה מושלמת לימים מרגשים.
עבורי זהו הביקור הרביעי במדינה היפה והקסומה ולראשונה בחיי הרגשתי שזהו, סוף סוף, אני יכולה להניח לה ולחקור מקומות חדשים.

תצפית על הקרחון פריטו מורנו

ארגנטינה – אל "ארץ בעלי הרגליים הענקיות"

מסע אל נופיה העוצמתיים של פטגוניה. טרקים בין לגונות טורקיז ותצפית על הר הפיץ רוי. תצפית על קרחון פריטו מורנו המכונה הקרחון המתנפץ ומסלול הליכה על הקרחון.
מופעי טנגו ברחוב ולסיום ביקור מרגש במפלי האיגואסו המרהיבים.

שלדג

צ'ילה

צ'ילה – פארקים ושמורות טבע יפות ומטופחות מציגות טבע עוצמתי, אגמים בגווני טורקיז ונהרות גועשים.
במסע ספונטני חצינו את הקרטרה אוסטרל. מסלול שבחלקו נוח לנהיגה וכולל מעבר במעבורות ובהמשכו מאתגר אך בלתי נשכח.

להקת פלמינגו ג'יימס

בוליביה

בוליביה הייתה הפתעת המסע שלנו. פתחנו בטיול באי השמש שבאגם טיטיקקה.
את השנה האזרחית החדשה קיבלנו בלה פאז. טיילנו בעמק הירח ובשוק המכשפות הקריפי.
זכינו למפגש מרגש עם הכורים במכרות פוטוסי, למדנו על אורח חייהם, עבודתם הקשה והאמונות שלהם.
ביקרנו בסלאר דה איוני הבלתי נשכח והלגונות ולסיום סיירנו ביקבים של בוליביה והרמנו לפרידה כוסית סינגני, המשקה הלאומי והמושלם של בוליביה

פסגת ההר הצעיר מתנשאת מעל חורבות העיר מאצ'ו פיצו

פרו

Chiclayo הצצתי בגוגל מפות, ככל שהאוטובוס התקרב לעיר Chiclayo, התחושה המבשרת רעות, גדלה והתעצמה בתוכי. כשהגענו לבסוף, שלוש שעות אחרי הזמן שנאמר לנו. מצאנו את

קוליברי ורוד-אוזן נוצץ

אקוודור

מעבר הגבול קולומביה אקוודור – Rumichaca International Bridge חצינו את גשר הידידות והגענו לכניסה למשרדי ההגירה בצד האקוודורי. התבשרנו שביום הקודם בוטלו תקנות הקורונה ואין

תוכי Orange-chinned Parakeet

קולומביה – זיכרונות ותקוות

חלקו האחרון של הביקור במדינה הכי אהובה עלי בעולם כולו: קולומביה!
בחלק זה של המסע, הציף אותי גל געגועים לחברים מהעבר. בקרנו בקאלי, פופאין, סן אגוסטין ופסטו.
בדרכנו לאקוודור, עצרנו לבקר בבזיליקת Santuario de Las Lajas היפיפייה.

אומיירה סנצ'ז כפי שהוצחה לפני מותה על ידי הצלם הצרפתי פרנק פורנייה

קולומביה – הטרגדיה בעקבות התפרצות הר הגעש רואיז

סיפורה הטראגי של הנערה הקולומביאנית אומיירה סנצ'ז בעקבות התפרצות הר הגעש בשנת 1985 הסעיר את העולם כולו. הצלם הצרפתי פרנק פורנייה הנציח אותה במצלמתו שעות אחדות לפני מותה. תמונתו האייקונית משמרת את זכרה ומספרת את הטרגדיה שלה ושל כפרה.

תצפית על מאגר המים

קולומביה – העיירה הכי צבעונית בעולם!

סיפורה המרתק של העיירה גואטפה. עיירת תיירות יפיפייה וצבעונית אשר עלתה על המפה בזכות מונוליט גרניט המתנשא מעל מאגר מים קסום ומשקיף אל הכפרים באזור.
מגואטפה ניתן לצאת לסיור אל שרידי הכפר פניול ולהריסות האחוזה של פבלו אסקובר.

לקריאת המאמר המלא ←
הגרפיטי הנחבא מעט מהעין, מעלה מסר חשוב של שוויון וחופש לתושבי הקומונה האפרו-קולומבינית אשר במשך שנים רבות הופלו לרעה.

קולומביה – "עיר האביב הנצחי"

אמנם הלילות בעיר מדיין היו מפוקפקים אולם הימים היו מרתקים!
הפעם חוש ההומור המשובח והיצירתיות המדהימה שייכים לפבלו אסקובר, ברון סמים ונרקו-טרוריסט מהאכזרים שידעה האנושות.
קראו על סיפורו המדהים של אסקובר ועל סיפורה המרגש של קומונה 13.

ציור קיר של אישה צעירה ופרפר

קולומביה

הנחיתה בקולומביה הציפה בי זיכרונות מרגשים מן העבר. לשמחתי שני המתבגרים שלי התאהבו במדינה המשוגעת והמיוחדת הזאת, באנשיה הצבעוניים ובתרבות המרתקת. לגמרי במקרה נקלענו לטקס ההשבעה ההיסטורי של נשיא קולומביה השנוי במחלוקת גוסטבו פטרו. שמענו את הקולות בעד ונגד ונשארנו עם תפילה בלב, שאנשיה של המדינה האהובה עלינו יזכו למנהיג טוב שיוביל אותם לחיי בטחון ושלווה.
במבחן הזמן, נראה שהמתנגדים אשר השמיעו קולם במחאה צדקו.

שחף וכפיר בשיעור גלישה

קוסטה ריקה

קוסטה ריקה – אחד המונחים שכדאי להכיר לפני ביקור בקוסטה ריקה הינו: ¡Pura Vida! פירושו המילולי: "חיים טהורים" אולם זוהי אינה סתם אמירה, זוהי דרך חיים!
חלקו הראשון במסע אל קוסטה ריקה ואוצרותיה

כפיר גולש במורד ההר

ניקרגואה

ניקרגואה – מדינה שידעה מלחמת אזרחים אלימה וקשה, עוני וסבל רב עליה למדנו בסיור שקיעה "ההיסטוריה האפלה"
טיול הרפתקאות אל הר הגעש הפעיל Cerro Negro וגלישה על לוח עץ במורדותיו.

שלושה תוכי ארה ארגמנית על ענף

הונדורס

הונדורס – חורבות קופן והצד האפל של שליטיה.
פרויקט שימור תוכי המקאו.
צלילות ושחיה עם שנורקל באי אוטילה וטרגדיית זיהום האוקיינוס.

טחן נקוד

מערכת שונית המחסום המסו – אמריקאית

מערכת שונית המחסום המסו-אמריקאית (MBRS או MAR) היא המערכת האקולוגית הגדולה ביותר של השונית באמריקה והשנייה בגודלה בעולם אחרי שונית המחסום הגדולה באוסטרליה. גודלה כ- 1,000 ק"מ מצפון חצי האי יוקטן במקסיקו ועד לחופי בליז, גואטמלה והונדורס. היא מרוחקת כ- 300 מטר מקו החוף ומורכבת מסדרה של שבע שוניות אלמוגים קשים ורכים המשמשים בתי גידול למגוון עצום של מינים ימיים.

במכתש של Volcán de Santa Ana יש לגונה בגווני טורקיז בהיר

אל סלבדור – שחר חדש מפציע

אל סלבדור – המדינה שהייתה מוכרת בגלל מלחמת האזרחים הקשה, אלימות ועוני רב, שינתה את פניה.
פגשנו אנשים ידידותיים וטובי לב.
השינוי ניכר בכל פינה במדינה הקטנה והיפה.
גם הפעם גולת הכותרת של מסענו היה ביקור בהר געש אשר במכתשו לגונה יפה בגווני טורקיז.

זריחה - קרן שמש ראשונה מאירה

גואטמלה

גואטמלה – טיקאל האתר הארכיאולוגי המרתק, ערים עתיקות, כפרים ססגוניים המשמרים על תרבות ומסורת. אגם אטיטילן הציורי,
הרי געש מרשימים וחוויות בלתי נשכחות

קוף עכביש

בליז

חגיגות בר המצווה לכפיר ביעד קסום ומרגש האי סן פדרו. לאחר צלילות מרתקות והמאתגרות בשונית המחסום המסו אמריקאית, הפלגנו לאי קולקר. נפעמנו מבתי הגידול הרבים והמגוונים באי ובים.
המשכנו לביקור מיוחד בפנים היבשת וחווינו טיולים מרהיבים אל עומק האדמה.

לקריאת המאמר המלא ←
מראה מיסטי שנוצר כאשר קרן שמש חודרת למערה ומאירה את השכבות העליונות של המים הצלולים.

מקסיקו – לצלול במסתורי הסנוטס

מקסיקו היא ביתם של כמה מאתרי הצלילה הייחודיים והמרתקים ביותר בעולם – אתרי צלילה ב- Cenotes. מרבית הסנוטס ממוקמים בחצי האי יוקטן.
הצוללים חווים תחושת ריחוף במרחב הקסום של מערות תת קרקעיות בנות אלפי שנה.
מרחב זה משלב תופעות טבע ייחודיות והיסטוריה מרתקת.

ציור קיר של פומה

מקסיקו

Ciudad de México "אמא, את מתרגשת?" כפיר שאל, מבטו חקר את פני. היססתי לרגע. מזה שעות אחדות תחושת בטן מבשרת רעות העיקה עלי. "אני מניחה

האגם בסנטרל פארק, העצים מסביב בצבעי שלכת אדום זהוב וירוק

ארצות הברית – ניו יורק

ניו יורק מרתקת ומיוחדת. נדמה שהעיר לא נחה לרגע. יש בה שלל מוזיאונים מרתקים. חנויות שוקולד מיוחדות וקונדיטוריות משובחות. הסנטרל פארק בצבעי שלכת נפלאים.
כל אלו ועוד מהווים תפאורה נהדרת לתחילת מסענו החדש ביבשת אמריקה.

מוזיאון האשליות בתל אביב-שחף כאילו אוכלת את כפיר מתוך צלחת

מסע חדש בפתח

החזרה לארץ הותירה אותנו מבולבלים ואומללים. נדמה היה שבשנתיים בהם נעדרנו הכל השתנה ללא היכר.
לאחר תקופת החלמה של בתנו, הבנו שנכון לנו לשוב אל המסע. הפעם אל צדו האחר של כדור הארץ, אל יבשת אמריקה.

ציור גרפיטי של ילד יושב על המדרכה וראשו מכוסה בדלי

לאוס – פרידה

המסע שלנו בלאוס הגיע אל קיצו. נפרדנו בעצב מחברינו היקרים.
נפרדנו מחפצנו הרבים, את חלקם מכרנו ואת חלקם תרמנו.
יצאנו למסע הארוך הביתה. מסע שנמשך שבעה ימים ארוכים ומטלטלים רגשית ופיזית.

בודהה

לאוס – חגיגות השנה החדשה

חגיגות השנה הבודהיסטית בלאוס, משלבות מסורות עתיקות לצד מסיבות מים פרועות רוויות אלכוהול ואוכל.
אחרי החגיגות ההמוניות, התפרצה מגפת הקורונה. לאחר תקופת סגר קצרה חזרנו לשגרה נפלאה.
היו אלו הימים האחרונים שלנו במדינה שהפכה להיות לנו לבית שני.

ספינת אור - בצורת דרקון לבן

לאוס – חגים ופסטיבלים

לאוס – מסורות עתיקות ומרתקות נשמרות לאורך דורות.
המקומיים מציינים ימים חשובים בלוח השנה הבודהיסטי וגם חגיגות האלווין, חג המולד והשנה האזרחית החדשה.
בלואנג פראבנג מתקיימים אירועי התרמה לבית החולים לילדים ופסטיבלים של אוכל ופולקלור מקומי.

לקריאת המאמר המלא ←
נזירים צועדים בלואנג פראבנג, לאוס בדרכם לקבל מנחות.

לאוס – מרגישים בבית

הזמן חלף ואנו הסתגלנו לחיים החדשים שלנו בלואנג פראבנג.
מיום ליום הכרנו טוב יותר את האזור ואת תושביו.
הכרנו מקומות יפים לטיול. מסעדות ובתי קפה לסעוד ולציין ימי הולדת.
מאפיות, שווקים, בתי ספר, חוגים, בתי חולים (לצערנו) ועוד.
במדריך "לאוס – מרגישים בבית", ריכזנו את המידע כדי לסייע למבקרים להרגיש בבית!

גדת המקונג, נטושה בתקופת מגיפת הקורונה

לאוס – זה קורה שהדרך מתמשכת…

רחובותיה של לואנג פראבנג התרוקנו. סגר הוכרז ותחושת אי וודאות הורגשה מסביב. מצאנו בית לשהות בו ומצאנו חברים חדשים.
חגגנו את ליל הסדר וציינו את יום השואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל.
הזמן חלף בעצלתיים ואנו התלבטנו לאן ימשיך מסענו.

צילום של כובעים

לאוס

לאוס – הגענו אליה במטרה לחצות את הגבול לסין השכנה. אולם לאלוהי המסע היו תכניות אחרות עבורנו.
התאהבנו במדינה המיוחדת, בתושביה העדינים ובנופיה הקסומים.
באותם ימים לא ידענו שלאוס תהפוך עד מהרה לביתנו השני.
פרק ראשון במסענו המופלא בלאוס.

צב בסכנת הכחדה במרכז שימור שבים

וייטנאם

הנופים בוייטנאם הם מהיפים בדרום-מזרח אסיה.
מערות נטיפים, מפרץ הלונג בי הציורי. נופי לופ הג'יאנג המפורסם, הותירו אותנו נפעמים אל מול עוצמתו של הטבע.

קוף חושף שיניים

קמבודיה

מקדשי אנגקור המרשימים לאור זריחה. נחשפים מתוך הג'ונגל, מספרים היסטוריה מרתקת טבולה בדם.
העדות לעבר הרצחני של החמר רוז נמצא בכל פינה במדינה.

דיג בתלבושת מסורתית מדגים שיטות דיג עתיקות

מיאנמר – המסע אל הלא נודע

הטרק הקסום אל אגם אינלה, מפגיש אותנו עם מסורות דייג עתיקות, כפריים ידידותיים ונופים מרהיבים.
בהמשך הכרנו את עברה המפואר של העיר בגאן, נחשפנו למסורות ולתרבות המרתקת.
משם יצאנו להכיר את הכפרים המרתקים של שבטי הצ'ין והנשים המקועקעות, זכינו לחוויות מרגשות ובלתי נשכחות.

צב ים ירוק

לצלול בדרום-מזרח אסיה

בים אנדמן, קו פיפי מושך צוללים בזכות מימיו הצלולים והחיים הימיים המגוונים שלו. חקרו שוניות אלמוגים תוססות ומערות תת-מימיות, שבהן אתם עשויים לפגוש בלהקות דגים צבעוניים. בנוסף, קו טאו, "אי הצבים" אשר במפרץ תאילנד, מציע מקלט לצבי ים ושלל אתרי שנורקלינג וצלילה המתאימים לצוללים מתחילים וותיקים כאחד. מה שהופך אותו ליעד שחובה לבקר בו לחקר תת ימי בדרום מזרח אסיה.

כפיר צולל במי הנהר הצלולים

תאילנד – צפון המדינה

מסענו בתאילנד המשיך צפונה, אל האזור ההררי הירוק והשלו.
יצאנו לטרק הראשון שלנו. טרק אל שבט הקארן.
ביקרנו בפינות חן בטבע הקסום והמשכנו לעיר הגבול Mae Sot, במטרה לחצות למיאנמר השכנה.

צילום תקריב של פסל הבודהה השוכב

תאילנד – המסע מתחיל

עם שוך ההתרגשות הראשונית, כל אחד מאתנו עבר תהליך של הסתגלות מרגש. לצד החוויה התרבותית, חווינו משברים וגעגועים אל החברים והמשפחה שהותרנו בארץ. עם הזמן התחלנו ליהנות מיופייה של תאילנד, מהאנשים המיוחדים שפגשנו ומהדברים הקטנים והטיפשיים שנקרו בדרכנו.

טביעות רגלינו בחולות ז'יז'וקה דה ז'ריקואקוארה, ברזיל 2017

יום אחד

הזרעים לקיומו של המסע המשפחתי שלנו בעולם, נזרעו בשלהי חורף 1993, כשיצאתי לטיול הגדול אחרי צבא. מאז יצאתי למסעות רבים אולם המסע הנוכחי, עם בני משפחתי, הוא אינו עוד מסע של נופים ותרבויות אלא מסע אל מעמקי הנפש וההוויה של כל אחד מאתנו, כשהעולם מסביב, משמש לנו תפאורה מושלמת של יופי טהור.

החז'נה החצוב בסלע הורדרד-אדמדם

אל אוצרותיה הקדומים של ירדן

מסע בעקבות תרבות עתיקה, אשר נעלמה אל חולות הזמן. הנבטים, שבט נוודים מסתורי שנדד וסחר לאורך דרך הבשמים והותיר אחריו את אחד המקומות היפים בעולם, העיר האבודה פטרה.
התחקינו אחר עקבותיהם המרתקים, בשמורת ואדי רם היפיפייה, דרך סיק אל בריד ופטרה, העיר באדום.