לוגו האתר יום אחד - מעבר לדף הבית

לצלול בדרום-מזרח אסיה

תאילנד – קו פיפי

הארכיפלג של ים אנדמן, עם האי הגדול והמיושב ביותר שלו הידוע בשם קו פיפי, מוכר כיעד צלילה פופולרי. קבוצת איים ציורית זו מציעה נופים תת-מימיים מדהימים וחיים ימיים מגוונים, ומושכת אליה חובבי צלילה מכל העולם.

קו פיפי מפורסם במימיו הצלולים, בשוניות האלמוגים התוססות ובשפע של מינים ימיים. צוללים ברמות ניסיון שונות, יכולים לחקור מגוון אתרי צלילה, לכל אחד מהם תכונות ייחודיות משלו ומגוון ביולוגי ימי עשיר, מגני אלמוגים צבעוניים וקירות תלולים, תצפיות על כרישי שונית, צבים, ברקודות, צלופחים ומגוון רחב של מיני דגים טרופיים ועד מערות תת-מימיות. הראות לרוב מצוינת, מספקת הזדמנויות נפלאות לצילום איכותי מתחת למים והנאה מנוף תת-ימי עוצר נשימה.

בנוסף לצלילה, האי קו פיפי מציע מגוון פעילויות, הכוללות שנורקלינג, קיאקים, מנוחה בחופים הציורים וחיי לילה תוססים.

למידע נוסף, באתר מועדון הצלילה Barakuda Dive Phi Phi המנוהל על ידי Scotte, איש נעים ואחראי. דרך מועדון הצלילה ניתן לצאת לעשות צלילת ריענון, צלילת הכרות, קורסי צלילה ועוד.

תאילנד – צלילה בקו טאו

קו טאו ממוקם בחלקו המערבי של מפרץ תאילנד. משמעות שמו: "אי הצב" בגלל צורתו הטופוגרפית של ההר המרכזי. כלכלת האי נסמכת על תיירות ובעיקר תיירות סקובה. האי עמוס בתיירים ולכן רצוי להזמין מקומות לינה מבעוד מועד.

מועדון הצלילה Scubadoo בניהול Casey. מציע חוויות צלילה נפלאות. כמו כן, המועדון משכיר ציוד צלילה ונותן מידע לגבי אתרים בהם ניתן לשנרקל ולצפות בצבי הים הגדולים הפוקדים את חופי האי.

צב ים ירוק
צב ים ירוק, צילום: Casey, Scubadoo
צב ים ירוק

אולי יעניין אותך...

טחן נקוד

מערכת שונית המחסום המסו – אמריקאית

מערכת שונית המחסום המסו-אמריקאית (MBRS או MAR) היא המערכת האקולוגית הגדולה ביותר של השונית באמריקה והשנייה בגודלה בעולם אחרי שונית המחסום הגדולה באוסטרליה. גודלה כ- 1,000 ק"מ מצפון חצי האי יוקטן במקסיקו ועד לחופי בליז, גואטמלה והונדורס. היא מרוחקת כ- 300 מטר מקו החוף ומורכבת מסדרה של שבע שוניות אלמוגים קשים ורכים המשמשים בתי גידול למגוון עצום של מינים ימיים.

לקריאת המאמר המלא ←
מראה מיסטי שנוצר כאשר קרן שמש חודרת למערה ומאירה את השכבות העליונות של המים הצלולים.

מקסיקו – לצלול במסתורי הסנוטס

מקסיקו היא ביתם של כמה מאתרי הצלילה הייחודיים והמרתקים ביותר בעולם – אתרי צלילה ב- Cenotes. מרבית הסנוטס ממוקמים בחצי האי יוקטן.
הצוללים חווים תחושת ריחוף במרחב הקסום של מערות תת קרקעיות בנות אלפי שנה.
מרחב זה משלב תופעות טבע ייחודיות והיסטוריה מרתקת.

לקריאת המאמר המלא ←