לוגו האתר יום אחד - מעבר לדף הבית

זנזיבר – גן עדן תת מימי במזרח אפריקה

גן העדן התת מימי הקסום של איי זנזיבר, ממוקם באוקיינוס ההודי מול חופי מזרח אפריקה. עם תנאי צלילה מדהימים וראות גבוהה כל השנה, הארכיפלג הוא אחד היעדים הפופולריים לצלילה! בעיקר Mnemba Atoll והאי Msali

מתי כדאי לצלול בזנזיבר?

תנאי הצלילה בזנזיבר נפלאים! הצלילות מתאימות לצוללים מתחילים ומתקדמים. המים צלולים והראות נהדרת. האלמוגים שמורים. בחודשים נובמבר ועד מאי, טמפרטורת המים בחלק זה של האוקיינוס ההודי נעה סביבות 27-29 מעלות צלזיוס.

על אף שניתן לצלול במרבית ימות השנה, כדאי לתזמן צלילות בעונות הנדידה של בעלי החיים הימיים מספקים הצצה מרתקת וזיכרונות צלילה מרגשים:

  • בחודשים דצמבר עד אפריל – Manta rays
  • בחודשים מרץ עד יוני – Blacktip reefs sharks
  • בחודשים נובמבר עד פברואר – Hammerhead sharks
  • בחודשים אוקטובר עד נובמבר – Whale sharks (Mafia Island)
  • בחודשים יולי עד אוקטובר – Humpback whales
  • בחודשים ספטמבר ו- ופברואר – תקופות הקינון Green turtles
  • בחודשים יוני עד מרץ – Eagle rays
  • בחודשים יולי עד מרץ – Seahorses
  • במהלך כל השנה – Whitetip reef sharks, dolphins and hawksbill turtles

אתרי צלילה ושנורקלינג מומלצים

שנורקלינג בחוף Nakupenda

החוף ממוקם מול חופה המערבי של סטון טאון, בירתה העתיקה של זנזיבר סיטי. אל החוף ניתן להגיע בשיט בלבד האורך כ- 15 דקות. החוף נחשף רק בעת שפל ולכן חשוב לתזמן היטב את ההגעה אליו. בחוף חולות לבנים ובתוליים המוקפים מי טורקיז צלולים עם שוניות אלמוגים עשירות בדגה.

שנורקלינג בשמורת Mnemba Marine National Park

גני האלמוגים מסביב לאי זנזיבר הצפוני ואזור השימור הימי של האי מנמבה מציעים חוויה מרתקת לחובבי שנורקלינג. בשמורה  ניתן למצוא כשש-מאות מיני דגים, צבים ירוקים, שלושה מינים של דולפינים, כרישי לוויתן ולווייתני גבן.

צב ים ירוק

צלילה בשמורת Mnemba Marine National Park

הצלילה בשמורה אפשרית במרבית ימות השנה. המים הצלולים והראות הנהדרת למרחק הנע בין 20 לכ- 40 מטר, מספקים חווית צלילה מרהיבה לצוללים מתחילים וותיקים כאחד.

בשמורה ניתן לצפות במגוון עצום של בעלי חיים ימיים כגון:

שושנון, דפדוף הפסים, נצרתן זיתני, פרפרון שחור גב, מוריש איידול, זהרון, אלמוגית שחורה, נתחן כחול, דג תוכי, דקרים, סנאפר בנגל וכוכבן קוצני.

כוכב ים
כוכב ים

צלילה ב- Kichwani Reef

זהו אתר הצלילה הפופולרי ביותר ב- Mnemba Marine National Park.

הוא נוצר על ידי שונית אלמוגים גדולה שמתחילה מפני השטח ומגיעה לעומק של 30 מטר. השונית נבנתה מתערובת של אלמוגים קשים ורכים בצבעים שונים. 

באתר ניתן לצפות במיני רבים של דגי שונית בהם: פרפרונים, נפוחיתיים, תפאר ענק, תצפית מיוחדת על להקות דגי זכוכית בעומק 25 מטר וחדי העין יבחינו בפתיונאיים. ברי המזל יזכו למפגש עם דולפינים.

בשונית

צלילה ב- Wattabomi Site

אתר צלילה בדרגת קושי קלה ומתאים בהחלט גם לצוללים מתחילים.

הצלילה יורדת לאורך שונית האלמוגים שנוצרה משילוב מינים שונים של אלמוגים קשים עם מינים של אלמוגים רכים. עומק הצלילה לאורך תצורות האלמוגים המיוחדות מגיע ל- 25 מטר. 

באתר זה ניתן לצפות בארבעה מינים שונים של צלופחים בניהם צלופח הדרקון הנדיר, זהרונים, ניצרניים ואבנונים.

סירת דאו
סירת דאו

אולי יעניין אותך...

טחן נקוד

מערכת שונית המחסום המסו – אמריקאית

מערכת שונית המחסום המסו-אמריקאית (MBRS או MAR) היא המערכת האקולוגית הגדולה ביותר של השונית באמריקה והשנייה בגודלה בעולם אחרי שונית המחסום הגדולה באוסטרליה. גודלה כ- 1,000 ק"מ מצפון חצי האי יוקטן במקסיקו ועד לחופי בליז, גואטמלה והונדורס. היא מרוחקת כ- 300 מטר מקו החוף ומורכבת מסדרה של שבע שוניות אלמוגים קשים ורכים המשמשים בתי גידול למגוון עצום של מינים ימיים.

לקריאת המאמר המלא ←
מראה מיסטי שנוצר כאשר קרן שמש חודרת למערה ומאירה את השכבות העליונות של המים הצלולים.

מקסיקו – לצלול במסתורי הסנוטס

מקסיקו היא ביתם של כמה מאתרי הצלילה הייחודיים והמרתקים ביותר בעולם – אתרי צלילה ב- Cenotes. מרבית הסנוטס ממוקמים בחצי האי יוקטן.
הצוללים חווים תחושת ריחוף במרחב הקסום של מערות תת קרקעיות בנות אלפי שנה.
מרחב זה משלב תופעות טבע ייחודיות והיסטוריה מרתקת.

לקריאת המאמר המלא ←
צב ים ירוק

לצלול בדרום-מזרח אסיה

בים אנדמן, קו פיפי מושך צוללים בזכות מימיו הצלולים והחיים הימיים המגוונים שלו. חקרו שוניות אלמוגים תוססות ומערות תת-מימיות, שבהן אתם עשויים לפגוש בלהקות דגים צבעוניים. בנוסף, קו טאו, "אי הצבים" אשר במפרץ תאילנד, מציע מקלט לצבי ים ושלל אתרי שנורקלינג וצלילה המתאימים לצוללים מתחילים וותיקים כאחד. מה שהופך אותו ליעד שחובה לבקר בו לחקר תת ימי בדרום מזרח אסיה.

לקריאת המאמר המלא ←