לוגו האתר יום אחד - מעבר לדף הבית

המדריך המקיף
להשכרת דירה
ב- Airbnb

עצות וטיפים חיוניים למתחילים

אתר האינטרנט Airbnb, הוקם בשנת 2008 על ידי Brian Chesky, Nathan Blecharczyk, ו- Joe Gebbia. מטרתו לתווך בין שוכרי יחידות מגורים לטווח קצר לבין בעלי יחידות מגורים. חשוב להכיר את אופן השימוש באפליקציה על מנת ליהנות מהאפשרויות הנפלאות הגלומות באפשרויות השכרה ב- Airbnb.

במהלך מסענו, שכרנו מעל ארבעים וחמש דירות, רובן מעוצבות בחן, מצוידות היטב ובמיקומים מושלמים. למרבה המזל זכינו להכיר בעלי דירות מקסימים אשר הפכו את שהותנו בעיר או בכפר לחוויה בלתי נשכחת. חלקם השאירו לנו תשורות מרגשות. עם חלקם נשארנו בקשר חברי.

השהות בדירה פרטית לרוב מייצרת תחושה ביתית ומאפשרת חיסכון משמעותי בעלויות מחיה במדינה זרה בזכות האפשרות לבשל את מרבית הארוחות ולהשתמש במכונת כביסה. במסע עם מתבגרים, הם זוכים לחדרים משלהם וזוכים לפרטיות לה הם זקוקים.

אני מקווה שהמאמר יסייע לכם להשתמש באפליקציה ו/או באתר Airbnb ולהפיק מהם את המרב.

פתיחת חשבון באתר Airbnb

תחילה יהיה עליכם לפתוח חשבון באתר Airbnb, על מנת לאמת את זהותכם, תדרשו לסרוק תעודה מזהה. אני מודה שבהתחלה מאוד חששתי לסרוק צילום תעודה מזהה לאתר, ואף ויתרתי על דירות שאהבתי בשל דרישה זו. יחד עם זאת, בעלי הדירות גם כן נדרשים להוסיף תעודה מזהה. שלב זה מכונה פרופיל מאומת. כלקוחות תרצו לוודא שאינכם משלמים לפרופיל מזויף, כך גם המארחים שלכם ירצו לוודא שלא מדובר בפרופיל פיקטיבי.

חיפוש אחר דירה מתאימה

בשורת החיפוש, הזינו את האזור המבוקש, תאריכים וכמות אורחים. מחיר הלינה מתעדכן על פי כמות האורחים וגילם.

בנוסף, קיים לרשותכם סנן בו תוכלו להזין נתונים שחשוב לכם שיהיו בנכס המבוקש. לדוגמא, אני מקפידה שבדירות בהן נתארח תהיה מכונת כביסה, תשתית אינטרנט מהיר עם קליטת wifi טובה ומטבח מצויד שבו נוכל לבשל ולאפות.

כאשר מצאתם מספר דירות שלכדו את תשומת ליבכם, בדקו אותן בקפדנות לפי הפרמטרים הבאים:

  • דירוג הנכס
  • האם המארח שייך לקטגורית מארחים מצטיינים
  • מה מקום האירוח מציע לאורחיו.
  • התרשמו ממיקום הנכס. באתר תקבלו מיקום משוער בלבד. עם זאת, תוכלו להציץ בגוגל מפות ולראות באיזה שכונה מדובר, לקרוא עליה מידע ולהחליט אם המיקום מוצלח עבורכם.
  • כללי הבית: חוקים מקומיים להשכרה של דירת אירוח. לדוגמה, האם תוכלו לארח בדירה חברים? מהם חוקי הרעש המותר. האם מותרת תליית כביסה במרפסת ועוד.
  • מהי מדיניות check in, check out לדירה. האם ישנה גמישות, או דרישה נוספת לתשלום במידה ותרצו להקדים את שעת כניסתכם או לאחר בשעת יציאתכם.
  • חשוב להבין את מדיניות הביטולים. קראו את האותיות הקטנות! רובנו שמענו את המושג "נקמתן של האותיות הקטנות."
  • לאחר שחקרתם בתשומת לב את הנתונים הנ"ל, עברו לקריאת ביקורות, כך תלמדו מחוויית אורחים קודמים על המארח ויחסו לאורחיו. תסיקו מסקנות על מצב הנכס: האם הוא דומה לתיאור, נראה כמו בתמונות, תקבלו רקע על האזור, ויתכן שתצליחו להבין האם הנכס נמצא במיקום מנצח או מרוחק מידי ממחוז חפצכם. או חלילה, באזור מסוכן. למרבה הצער, אין לנו דרך לדעת בוודאות מהו המיקום המדויק של הדירה. הכתובת תיחשף רק לאחר ביצוע ההזמנה והתשלום ובסמוך למועד הכניסה לנכס.
  • קריאת ביקורות הינה שלב קריטי על מנת להיטיב לבחור בנכס ראוי לחופשתכם, על כן קראו בסבלנות רבה.
  • במידה ובאחת או יותר מהתגובות הוצגה מחלוקת של אורח מול בעל הדירה, קראו את תגובת המארח והעריכו האם מול אדם כזה תרצו להתנהל במקרה ומשהו ישתבש.

לבחור נכון ישפיע על הזיכרונות שלכם מהיעד!

אני משתדלת לבחור דירות שדורגו 5 כוכבים ומארחים מצטיינים. יחד עם זאת, היו מספר פעמים שבחרתי דירה אשר עדיין לא דורגה וטרם התפרסמו ביקורת עבורה ועבור המארח. אני נוהגת לכנות בחירה כזאת "חתול בשק" במהלך הזמן פיתחתי אינטואיציה ואכן, עד כה הצלחנו למצוא דירות נהדרות במחירי חשיפה זולים במיוחד.

מחיר הדירה משתנה לפי כמות המתארחים ומיקום פופולארי. במידה ודירה מוצאת חן בעינכם, אך יקרה מידי לתקציבכם, נסו לפנות לבעל הנכס בטרם בצעתם הזמנה.

כתבו לבעלי הדירה, הציגו את עצמכם בנימוס. בררו פרטים חשובים עבורכם, כך תוכלו להתרשם מהשיח וממהירות התגובה. נסו לבקש הנחה. יתכן שבעלי הדירה יעתרו לבקשתכם. מניסיוננו, במרבית הפעמים שבקשנו הנחה, נענינו בחיוב.

לרוב מחיר הדירה משתנה בהתאם למשך השהיה: ככל שפרק הזמן ארוך יותר, המחיר עשוי להיות נמוך יותר. אם הנכם גמישים בתאריכים, יתכן שתעדיפו לשכור דירה למספר ימים נוספים וכך ליהנות מהנחה משמעותית.

מחיר הדירה כולל דמי ניקיון ודמי שרות ל- Airbnb.

כיצד לנהוג עם קבלת הנכס

כאשר הגעתם לנכס, ערכו בדיקה קפדנית, דווחו על נזקים שקיימים בדירה וצרפו תיעוד מצולם. חשוב מאוד לדווח על כך באמצעות מערכת ההודעות של האתר, גם אם עברתם בשלב כלשהו מטעמי נוחות לשוחח בווצ'אפ. ההתכתבות באתר, תגן על זכויותיכם במידה ותאלצו לדווח על הנכס. הקפידו על רמת שיח מכבדת. בעיקר בעת שפורצת מחלוקת עם בעלי הנכס או מי מטעמם. בשרות הלקוחות של האתר רואים את השיח והשתלשלות העניינים. 

במקרה של מחלוקת או שמתעוררת בעיה משמעותית, צרו קשר בעצמכם עם שרות הלקוחות של אייר בי אנד בי ואל תמתינו שבעל הנכס יצור קשר מטעמו, גם אם יבטיח לכם לעשות זאת עבורכם. יש לכם פרק זמן קצר להגיש תלונה ואל תאבדו את זכותכם לכך. במקרה שתלונתכם מוצדקת, הם יפעלו להשיב את כספכם ויסייעו לכם לאתר דירה חלופית.

במידה ואתם זכאים לזיכוי בגין התלונה, חשבונכם יזוכה עד חמישה-עשר ימי עסקים מרגע האישור על ידי שרות הלקוחות. ערכו מעקב אחר חשבונכם, על מנת לוודא שאכן קיבלתם את הזיכוי.

על מנת להגן על עצמכם מעוקץ, הימנעו מתשלום מחוץ לאתר. אם בעל נכס יוצר עמכם קשר באופן פרטי ודורש תשלום ישירות אליו, שיקלו את המשך ההתקשרות עמו. במסענו פגשנו מטיילים צעירים שנפלו קורבן לתרגילי עוקץ מבישים.

סיום תקופת השכירות בנכס

סיימתם להתארח. השתדלו להשאיר אחריכם דירה נקיה ומאורגנת. חשוב לדעת, כשם שאתם מדרגים את המארחים שלכם והנכס, גם אתם תדורגו בהתאם.

אל תשכחו לכתוב ביקורת. כתבו ביקורת, עניינית ומפורטת ככל האפשר. בזכותכם האורח הבא יקבל תמונה מלאה, הביקורת שלכם תקל עליו לבצע בחירה מושכלת. הוא ורבים נוספים יודו לכם!

אז למה אתם מחכים? צאו לדרך… תיהנו!

לקריאת מאמרים נוספים: